제목 | GE Healthcare Korea(주) (~6.20) | ||||
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작성자 | 의공학부 | 등록일 | 2021-06-07 | 조회 | 579 |
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[GE Healthcare] GE Healthcare는 수많은 세계 최초 기술을 선보인 혁신 기업입니다. 최초의 X선 투시 촬영법(1896년), 최초의 CT 스캔(1978년), 최초의 MRI(1983년), 최초의 소형 초음파(2009년) 등 GE의 영상의료 기술은 100년 이상 혁신을 거듭해 왔습니다. 현재 세계 의약품 상위 10종 중 8종은 바이오 의약품이고, 2016년 승인된 바이오 의약품 8종 중 7종이 GE 기술을 사용합니다. 한국의 바이오 메카 송도 지역에는 GE의 아시아 태평양 패스트트랙 센터가 설립되어, 한국 바이오 테크 기업들의 미래를 함께 열어가고 있습니다. 하루 17,540명 가량의 태아가 GE 모니터링 장비의 도움으로 태어납니다. 그리고 GE 헬스케어 기술로 하루에 약 3천 명의 생명을 구합니다. GE는 우리가 더 건강할 수 있도록 돕습니다. https://ge.phenompro.com/global/en/ge-healthcare GE Reports Korea: http://www.gereports.kr/ 공식Blog: https://blog.naver.com/gekorea2010 GE Korea 페이스북: https://www.facebook.com/GEKorea GE Korea 유튜브: https://www.youtube.com/user/GEKorea [Position]: Customer Service Engineer (정규직, 신입~대리급) [HR Talk] GE Healthcare Korea, Service Center에서 Customer Service Engineer 신입~대리급 인재를 채용합니다. 담당업무는 고객사 Call 대응, Remote Service, 온라인 엔지니어 연결, 엔지니어 필드 배치 등 전화 중심의 업무입니다. 신입일 경우 의공/전자/기계 관련 전공자 및 업무상 영어활용에 부담 없는 분을 채용하고자 하며, 경력직일 경우 관련경력 1~5년 사이의 사원~대리급을 채용하고자 합니다. [Roles and Responsibilities] Post-Sales support of customer issue. This can include remote technical support services (both customers and GEHC Field Engineers) accountable for the quality of own work. Subject to direct operations supervision/prescribed work instructions/systems checking. Executes within a well-defined operations framework. There is generally a step by step sequence of standard operational tasks which need to be followed to achieve an end result. In addition to supporting customer and FEs remotely that include Dispatch FE upon customer request, tracking open dispatch daily, debrief dispatch. [Roles and Responsibilities] •Own the resolution of post-sales technical customer issues. Level 1,2,3 Technical Support – Resolves post sales Technical Issues. As the technical depth required to resolve an issue increases, the “level” of skill set increases. For some products 1 individual may handle levels 1,2 and 3 while for other products these may be separate individuals with increasing skill sets. •achieve "live in 5" response time for all calls to the Online Center, responsible to deploy digital tools. •Monitoring key customers' product performance proactively. •Dispatch Field Engineer for onsite service and organize PM/FMI schedules. •Developing conceptual knowledge of professional discipline. May include support roles with specialized expertise or technical knowledge in broad area. •Applies general knowledge of business developed through education or past experience. Understands how work of own team contributes to the area. •Resolves issues using established procedures. Consults supervisor or more senior team members for issues outside of defined instructions/parameters. •Collaborates with others to solve issues. For customer facing roles, develops strong customer relationships and serves as the interface between customer and GE. Exchanges technical information, asks questions and checks for understanding. [Required Qualifications] •Qualified or in last semester to Electronics Engineering Degree level or equivalent Degree level. Associates degree in either Electrical Engineer, Engineering with a heavy focus in Electrical, or Biomedical Engineering Technology and 2 years or more of experience servicing electronic equipment, or a High School Diploma/GED and 4 years or more of experience servicing electronic equipment. •Technical analytical skills. •Proficiency in English. •Plans and organizes work effectively. •Strong Customer skills; deals tactfully and effectively with differences of opinion, influences rather than directs. •Understand to commute shift work environment coverage 24hours 7days. [Desired Characteristics] •Excellent analytical and communication skills with the ability to communicate complex technical issues in an easy to understand manner. •Change agent and process oriented. •Ability to show self-initiative & motivation. •Experience interfacing with both internal team members and external customers as part of a solution-based service process. Experience diagnosing and repairing mechanical, electromechanical, and/or electronic equipment. •Experience troubleshooting and responding to customer concerns. •Highly motivated team-player, Ability to drive improvements in efficiency, Knowledge/experience with the healthcare industry, knowledge of GE Healthcare products preferred, Proficient in Microsoft Office Suite, Excellent computer skills, Networking ability. [상세 직무기술서 및 지원방법] 자유양식의 이력서(국영문 통합 매우 선호)를 아래의 URL 접속하여 등록/지원 https://ge.wd5.myworkdayjobs.com/GE_ExternalSite/job/Seoul/Customer-Service-Engineer_R3572629-1 [지원 시 유의사항] ‘채용 절차의 공정화의 관한 법률(이하 채용절차법)’에 의거하여, 1) 자격증, 학위 등 증빙자료는 추후 요청 시 제출하게 됩니다. 2) 이력서에 주민등록번호, 가족사항 등의 개인정보를 기재하지 마시기 바랍니다. *당사는 ‘채용절차법’에 의거, 채용 과정 중 업무와 무관한 일체의 개인신상정보를 묻거나 요구하지 않습니다.* [채용 일정] 2021.05.21~ 채용 시 마감 (서류 제출 순으로 검토되며 빠르게 채용이 마감될 수 있습니다.) [채용 과정] 서류전형 -> 채용팀 인터뷰 -> Business 인터뷰 -> 평판조회 (상황에 따라 인터뷰 절차가 추가 및 변경될 수 있습니다.) [근무지] 서울특별시 중구 [채용담당자] 서재민 차장 jaemin.seo@ge.com |